събота, 14 юли 2012 г.

Орхан Мурад пред “Арда нюз”




Интервю на Ресмие МЮМЮН

Известният певец Орхан Мурад, който е музикален ръководител на оркестъра към ДМДТ "Кадрие Латифова" тия дни е в града ни и усилено репетира с момчетата за изявите по случай Деня на театъра. 

-Г-н Орхан Мурад вие сте много известен български певец, но все пак разкажете малко за себе си.

-Аз съм кореняк от Родопите. Роден съм в село Безводно, тогава Кърджалийски окръг. С музика се занимавам от 8-годишен. Свирил съм и пял всякакъв вид музика-класическа, джаз, рок, турска, българска, гръцка и сръбска. През 1992 година завърших Музикалната консерватория, специалност “Китара“, след което засвирих на саз, уд, бозуки. В сватбарски оркестър съм свирил и на барабани. От 8-годишен изучавам пиано. От 1984 година свиря на клавир- синтезатор. Имам издадени 12 албума, като преди това имам 3 албума на турски език. Изнесъл съм стотици концерти в Гърция, Швеция, Белгия, Канада, Кипър, Турция, Дубай и във всяко кътче на България. Гордея се с моите балади, стотици семейства съм оженил с “Хиляди слънца” и с “Ашк”. Макар, че пея и по-леки песни аз съм баладичен изпълнител, защото те отговарят на моя имидж на сериозен музикант и певец. Неслучайно съм титулуван от медиите като Краля на баладите. Женен съм, с две деца.

-Кои са най-новите Ви професионални проекти?

-В момента подготвям 16-тия си албум, за който вече имам 5-6 песни. Скоро ще заснемем 3 клипа с български народни песни за „Тянков” ТВ и клип на моя нова турска песен, която се казва “Бака Бака”. Предстоят много концерти в страната и в чужбина. През лятото имам много участия в големите дискотеки в България и в Турция.

-Какво мислите за ДМДТ “ Кадрие Лятифова”? Как се чувствате в него?

-Нашият театър е едно ярко, необходимо и оригинално явление в културния живот на България, особено на българските турци. Той е създаден за да възражда театралната култура на турския етнос. Този театър е показателен за една осъзната култура на турския етнос в България. За неговото създаване са хвърлени много усилия от много хора, водени са политически войни. Ние сме длъжни да направим всичко възможно, за да го съхраним и развием. Много се радвам, че съм в този театър, защото в никакъв случай няма да допусна да се забрави тази култура. Нашият фолклор беше екзекутиран през последните 15-20 години, затвориха се театрите, затова милея за тази култура. Искам да помогна с капацитета си на професионален певец и композитор. Целта е по-възрастните хора да си припомнят, а по-младите да се запознаят с него.

-Какво пожелавате на този театър?

-ДМДТ “Кадрие Лятифова” е много млад. Почти в движение се създадоха нещата. От сърце желая на този театър да достигне национални и международни професионални върхове. Да бъде вечен във времето. Никога повече да няма условия и предизвикателства да бъде забранен или възпрепятстван. Да процъфти като театър в една цивилизована държава и да отгледа много поколения артисти, певци. Да се прочуе културата на нашия етнос- не само в България, но и в света. Всеки който работи в театъра да го прави със сърце и в никакъв случай с комерсиални цели. Трябва сърце, душа, за да надникнем и популяризираме културата на нашия етнос. Да не се обезличим и да покажем, че сме тук и ще останем още хиляда години.

-Какво искате да кажете на вашите почитатели?

-Моите почитатели да са живи и здрави и въпреки трудностите да намират време и начин за веселие. Да очакват моите песни, които ще са много хубави. Да се срещаме по различни мои участия.

13 март 2009, вестник „Арда нюз“ – Кърджали

Няма коментари:

Публикуване на коментар