неделя, 17 юли 2022 г.

Mümün Karagöz-Sahneye Adanan Hayat


Mümün Karagöz, Bulgaristan'da tanınmış bir ses sanatçısıdır. O, Kırcaali’deki Kadriye Lâtifova Devlet Müzikal ve Dram Tiyatrosu'nda solisttir. Krumovgrad (Koşukavak) doğumlu sanatçı güzel sesiyle öğretmenlerinin dikkatini çekince çeşitli okul ve okullar arası festivallere katılmak üzere daha 7 yaşındayken sahneye çıkmıştır. Daha sonraları büyük festivallere iştirak ederek kendini müzik sanatının içinde bulmuştur. Askerlik döneminde 10 kişilik bir orkestra grubunun yönetmenliğini yaptı. 1969 yılında Kırcaali tiyatrosunun estrad bölümüne sanatçı olarak göreve alınmıştır. Aralıksız 25 yıl sahnede kaldı. Türkiye, Yunanistan, Avusturya, Romanya ve Almanya'da konserler verdi. 13 yıl Türkiye'de çeşitli eğlence yerlerinde şarkı söyledi. Ünlü Rodop türkücüsünün, 12 parçayı içeren, "Çıtır Pıtır" adlı kaseti İstanbul'da çıktı.

Bugün Mümün Karagöz çok sevilen ve sayılan Rodop türkücüsüdür.

- S
ayın Karagöz, sizin için sahne ne ifade ediyor?

- Tiyatro sahnesi benim hayatımda çok önemli bir yer almaktadır. O benim âdeta ikinci evimdir. Sokakta hayranlarım beni durdurup selâm verince, onlarla beraber olduğum zaman kendimi gerçekten çok mutlu hissediyorum, çünkü ben onlarla bir bütünüm. Bugün bir yerlere geldiysem, bunu uzun süreli sahne hayatımda beni yalnız bırakmayan, bana her zaman destek olan, büyük sevgi ve saygı veren sadık hayranlarıma borçluyum. Onların önünde saygıyla baş eğiyorum. Her yaz İzmir, Kuşadası ve Türkiye'nin başka yerlerinde restoran ve gazinolarda küçük sahnelerde yer alıyorum. Bu yaz 12 nostalji havası şarkılardan ibaret olan ikinci albümü çıkartıp hayranlarımı sevindirmeyi düşünüyorum.

-
Genç tiyatro oyuncularına başarılı olmaları için ne önermek istiyorsunuz?

- Bir sanatçı halkın isteklerini karşılayabilip ve salonları doldurabilmesi için her zaman halka yakın olmalıdır. Hiç bir zaman seyirci küçümsenmemelidir. Seyircinin sayısı kaç olursa olsun, 10, 500 veya 1000 hiç fark etmeden sanatçı sahnede aynı profesyonel seviyesini korumalıdır. Bizim genç tiyatro yeteneklerimiz muhteşem oyuncu hırsıyla çalışıyorlar ve en yüksek başarı merdivenine ulaşacaklarına hiç şüphem yoktur. Genç oyunculara elimden gelen yardımı yapmaya her zaman hazırım.

-
Kırcaali Kadriye Latifova Tiyatrosu hakkında ne düşünüyorsunuz?

- Her geçen gün daha da gelişen bu tiyatroda bulunduğum için Allah'a şükrediyorum. Kısa bir zaman içerisinde tiyatro profesyonel alanda üstün başarılara imza attı. Mayıs ayında Türkiye'ye turneye çıkacağız. Bütün tiyatro ekibi tarafından genel yönetim adına müdürümüz Sayın Orhan Tair'e ve müdür yardımcısı Ehliman Çoban'a teşekkürlerimizi sunmak istiyorum. Biz onların yüksek meslek yetkileri ile özverili çalışmalarından dolayı daha da başarılı temsiller sunmayı boyun borcu biliyoruz.

Söyleşi: Resmiye MÜMÜN

18 Nisan 2009, Kırcaali Haber Gazetesi sitesi

Nisan 2009, Kırcaali Haber Gazetesi

Няма коментари:

Публикуване на коментар